Nowe atrybuty linków rel=”sponsored” oraz rel=”ucg”

Nowe atrybuty linków rel=”sponsored” oraz rel=”ucg”

Do wczoraj wszelkie linki sponsorowane, linki z komentarzy dodawane przez użytkowników, które nie miały być zliczane przez Googleobta należało oznaczać atrybutem rel=”nofollow”. Zmiana którą wprowadziło Google dotyczy niemalże ewolucji tego atrybutu dodając dwa nowe rel=”sponsored” i rel=”ugc”, które są w stanie dokładniej doprecyzować typ nofollow.

Atrybut link rel=”sponsored”

Ma służyć do oznaczania linków, które pozyskane zostały za pieniądze, np. artykuły sponsorowane lub inne dobra.

Atrybut link rel=”ugc”

Google zaleca, aby ten atrybut stosować do oznaczania linków linków z komentarzy użytkowników oraz postów na forach internetowych. UGC oznacza User Generated Content, czyli treść generowana przez użytkowników.

Pamiętaj o tym, że:

  • nie musisz podmieniać dotychczasowych linków z atrybutem rel=”nofollow”. Pamietaj jednak, aby stosować to przy nowych linkach,
  • możesz stosować więcej niż jeden atrybut jednocześnie np.: rel=”ugc sponsored” przy sponsorowanym poście na jakimś forum,
  • atrybuty można stosować zamiennie.

2 comments

  1. Maciek

    ciekawe czy nowe atrybuty będą miały wpływ na pozycje w Google

    1. Tomasz

      wydaje i się że na razie nie ale z czasem kto wie

Comments are closed.