Nie daj o sobie zapomnieć, czyli jak działa remarketing

Codziennie ktoś odwiedza twoją witrynę. Często są to te same osoby, ale zdarzają się też takie, które trafiają do ciebie przypadkiem. Myślisz, że pewnie już nigdy nie wrócą. Nie zapamiętają adresu ani nie zapiszą twojej oferty w zakładkach. W przyszłości mogą do ciebie nie trafić i dokonają zakupu u kogoś innego. Pogodziłeś się już ze stratą takich potencjalnych klientów? Nie rób tego, bo popełniasz kolosalny błąd!

Co to jest remarketing?

Nie jesteś skazany na zapomnienie. Kiwasz przecząco głową i twierdzisz, że robisz wszystko by o sobie przypominać klientom? Masz przecież dobrze funkcjonujący fanpage, na który regularnie dodawane są nowe posty. Opłacasz reklamę w social mediach i dbasz o to, by twój zasięg był coraz większy. Do tego twoja witryna internetowa jest budowana konsekwentnie i w oparciu o wartościowe treści. Starasz się reklamować, gdzie się da i nie szczędzisz na to środków. Myślisz, że robisz wszystko by przyciągnąć klienta? Nie, robisz prawie wszystko. A jak wiesz, prawie robi wielką różnicę. Pozycjonowanie stron www pozwala ci nie tylko na ekonomiczną reklamę, ale i budowanie wizerunku firmy.

Jak to działa?

Remarketing to narzędzie, które pozwoli ci na dotarcie do osób, które już na twojej witrynie były. To najwyższy czas, by nie tracić tych, którzy już raz się tobą zainteresowali.

Zastanawiasz się, jak to działa? Nasz potencjalny klient wchodzi na stronę internetową. Nic nie kupuje i wychodzi, jednak zostaje po nim ślad w postaci pliku cookies w przeglądarce. Jeśli kontynuuje swoją aktywność w Internecie i trafia na strony www, które są w sieci reklamowej Ad Sense, to tam, wyświetla mu się twoja oferta. W ten sposób nie dajesz o sobie zapomnieć i zwiększasz prawdopodobieństwo zdobycia klienta, który do tej pory był nieuchwytny.

Jak zacząć korzystać z możliwości remarketingu?

Wystarczy, że dodasz tag remarketingowy do witryny. Po dodaniu takiego tagu należy stworzyć tzw. listy remarketingowe. Taka lista może obejmować najpopularniejsze kategorie twoich produktów. Bardzo dokładnie owe zagadnienia zostały wyjaśnione na stronie Google Adwords. Krok po kroku zaopatrzysz swoją witrynę w nowe i bardzo pomocne narzędzie.

Jakie są największe zalety remarketingu?

Łapanie oddalających się klientów, to nie wszystko. Remarketing umożliwia nam zasięg na dużą skalę, w końcu Google posiada ponad 2 miliony witryn, które objęte są reklamą. A to już może generować naprawdę dużą ilość klientów, prawda? Do tego remarketing pozwala nam na łatwe tworzenie reklam i wgląd w ich wygląd.