Jak się promować w Social Media?

Media społecznościowe wywierają ogromny wpływ na nasze życie. Platformy takie jak facebook, twitter, czy youtube pozwalają nam nie tylko nawiązywać znajomości, komentować rzeczywistość, ale i kreować własne marki. Dla osoby, która ma własną witrynę Internetową, bądź sklep aktywność w social mediach, będzie miała nie tylko charakter towarzyski, ale i marketingowy.

Social Media a marketing

Platformy socialmedia są idealnym miejscem do tworzenia kampanii reklamowych i dbania o wizerunek marki. Wybór platform, na których będziemy się udzielać, powinien być uzależniony, od tego, czym się zajmujemy, co sprzedajemy i jakie usługi oferujemy. Zupełnie inne platformy wybierają politycy- najczęściej twitter niż kobiety zajmujące się modą facebook, instagram, pinterest.

Budowanie wizerunku marki na Facebooku

Facebook jest idealnym narzędziem do budowania pozytywnego wizerunku naszej marki. Poprzez wartościowe posty dodawane w odpowiedniej częstotliwości osiągamy większy lub mniejszy zasięg. Na facebooku można wykupić także reklamę, która pozwoli nam dotrzeć do większej ilości odbiorców. Facebook w przeciwieńtwie do strony www, jest medium, które wymaga od nas aktywności i otwartości na czytelników.

Skorzystaj z Twittera

To medium, które pokochały gwiazdy i politycy. Twitter oferuje możliwość mikroblogowania, czyli wysyłania tekstów do 140 znaków. Marketing na twitterze ma jedną znaczącą zaletę-szybkość. Twitter pod względem dostępu do informacji wyprzedza wiele kanałów informacyjnych. By zdobyć grupę zainteresowanych naszą ofertą osób, należy wysyłać tweety kreatywne, sporo udostępniać i komentować. Im większa aktywność, tym lepsze możliwości.

Reklama na Instagramie

Prowadzenie instagrama jest przydatne, przy takiej działalności jak moda, fotografia, wizaż, czy rękodzieło. Wszędzie tam, gdy główną rolę odgrywa estetyka i piękne obrazy instagram będzie idealnym miejscem promocji. Jeśli masz markę modową, to warto zamieszczać ubrania w jak najlepszych aranżacjach, można także tworzyć album z życia firmy. Na instagramie zarabia się także poprzez lokowanie produktu na zdjęciach. Jeśli Wasze buty sfotografuje topowa blogerka modowa, to możecie być pewni, że wzrośnie ich sprzedaż. Z instagrama korzysta ogrom marek, blogerów i celebrytów, przy promowaniu swojego biznesu, warto wziąć tą platformę pod uwagę.

Warto promować swoją działalność w socialmedia. Platformy takie jak facebook, twitter, instagram, pinterest, youtube pozwalają nam na zaistnienie w sieci i wyrobienie sobie pozytywnej opinii. Im marka jest bardziej aktywna, tym przyjaźniejsza się wydaje. Rozmowy, organizowanie konkursów, ciekawe kampanie marketingowe w social mediach- to wszystko zapewni Ci wielu oddanych klientów.