Google Analytics – świetne narzędzie dla każdego

Jeżeli posiadasz stronę internetową – nieważne, czy jest to blog, sklep, czy serwis społecznościowy – z pewnością chcesz wiedzieć, ile osób Cię odwiedza i kim są ci internauci. Doskonałym narzędziem dla Ciebie jest zatem Google Analytics.

Narzędzie Google umożliwia każdej osobie, która posiada konto w usługach Google, na założenie profilu Google Analytics i podpięcie je za pomocą specjalnych kodów do własnej strony. Korzyści z tego tytułu jest bardzo wiele.

Możliwości

Możesz śledzić aktywność użytkowników odwiedzających Twoją stronę w dwóch trybach – na żywo oraz w oznaczonym przez Ciebie przedziale czasu. Możesz kompilować wybrane przez siebie dane i porównywać je z podobnymi okresami w historii Twojej strony.

Podstawowymi wskaźnikami, które bez problemu możesz śledzić i łatwo dzięki temu analizować aktywność na swojej witrynie, są odsłony, cookies oraz współczynniki odrzuceń. Dodatkowo większość wskaźników dotyczących konwersji oraz ROI (return on investment, czyli zwrot z inwestycji), co szczególnie istotne w przypadku prowadzenia sklepu internetowego.

Analiza danych

Czytelne i przejrzyste prezentowanie informacji przez GA umożliwia szybkie przeanalizowanie danych i podejmowanie decyzji o ewentualnych reakcjach. Możesz je szybko i łatwo eksportować do plików CSV i poddawać dalszej obróbce.

Ciekawym sposobem na ulepszanie zawartości strony i jej treści, jest bieżące monitowanie najbardziej popularnych odsłon. Dzięki temu jesteś w stanie wysnuć wniosek, jaki rodzaj treści prezentowanych na stronie jest najbardziej atrakcyjny dla użytkowników i w związku z czym, potencjalnie najbardziej istotny dla np. reklamodawców.

Jeżeli potrzebujesz wyciągnąć wnioski dotyczące tego, kim są Twoi użytkownicy, możesz skorzystać z zakładki demograficznej. Z niej dowiesz się nie tylko tego, jakiej płci są Twoi użytkownicy, ale także w jakim są wieku i skąd pochodzą.

Optymalizacja na podstawie urządzeń użytkowników

Google Analytics umożliwia także sprawdzenie, z jakiego typu urządzeń korzystają odwiedzający Cię internauci. Na tej podstawie możesz podjąć decyzję o optymalizacji swojej strony pod kątem mobilnym lub przygotowanie aplikacji dedykowanej dla konkretnych systemów.

Same zalety

Do podstawowych zalet GA należy przede wszystkim fakt, że jest to narzędzie bezpłatne, a wyjątkowo funkcjonalne. Jest dostępne w większości języków świata, łatwo można je integrować z aplikacjami służącymi do obsługi e-commerce oraz oczywiście kontami Ad-Words. Dodatkowo Google nie stawia barier dotyczących ilości stron, które mogą być podpięte do Twojego konta. Więc jeśli posiadasz więcej niż jedną stronę, wszystkie możesz śledzić za pomocą panelu dostępnego z Twojego konta Google.