Pozycjonowanie - czym jest?

Czym jest pozycjonowanie?

Jest to szereg działań podejmowanych na rzecz podwyższenia pozycji strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Pozycjonowanie nazywane jest też SEO (z angielskiego search engine optimization). Zasada jest bardzo prosta: im wyżej dana strona jest w wynikach wyszukiwania tym więcej osób ją odwiedzi. Pozycjonowanie jest jedną z wielu metod podejmowanych na rzecz działań marketingowych w internecie. Bardzo często to jedna z najbardziej opłacalnych form promocji w sieci.

Pozycjonowanie to obecnie chyba najbardziej prężna gałąź w internetowym marketingu. Dzięki niemu nasze strona staje się widoczna w internecie, w wyszukiwarkach, co pozwala nam na prężniejszy rozwój i zyski. Liczy się to przede wszystkim wtedy jeśli prowadzimy firmę i chcemy aby nasza strona, lub sklep był na wysokich pozycjach w wyszukiwarkach na ważne dla nas słowa kluczowe.

Google w Polsce

Obecnie w Polsce, wśród wyszukiwarek internetowych króluje Google, i to właśnie w Google „chcemy być wypozycjonowani”. Wśród wyszukiwarek znajdziemy jeszcze na przykład Bing, jednak jest to znikomy procent rynku. Google, w Polsce, kontroluje ponad 96% rynku wyszukiwarek, nie dziwi więc dlaczego nikt nie pozycjonuje w innych wyszukiwarkach.

Cała idea pozycjonowania powstała jednak na długo przed tym jak Google pojawiło się na świecie, a tym bardziej w Polsce. Webmasterzy od zawsze chcieli aby ich strony były odwiedzane i polecane innym. Wyszukiwarki okazały się świetnym miejscem aby zaistnieć, a wysokie pozycje w nich gwarantowały wejścia i zyski, np. z reklam.

Jak działa pozycjonowanie?

Wspomniane wcześniej SEO, czyli optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek internetowych to jeden z najważniejszych etapów pozycjonowania. Obejmuje on m.i.:
-optymalizacje znaczników meta oraz treści na stronie,
-poprawę szybkości wczytywania strony,
-poprawność działania na urządzeniach moblinych,
-i wiele innych.

Pozycjonowanie dzisiaj

Dziś pozycjonowanie w wyszukiwarkach to przede wszystkim zdobywanie linków zwrotnych do naszej strony oraz jej odpowiednia optymalizacja. Bardzo dużym wpływem na popularność stron, ma dziś także, kierunek społecznościowy strony, czy choćby posiadanie kont na popularny serwisach skupiających ogromne społeczności. Dzięki temu nie tylko pozyskujemy klientów, ale także zdobywamy linki z zaufanych miejsc, co jest bardzo ważne jeśli chodzi o wyszukiwarkę Google. Jednak tymi i innymi aspektami pozycjonowania zajmiemy się w kolejnych artykułach na naszej stronie.Zapraszamy zatem do czytania i kształcenia się w pozycjonowaniu stron internetowych.