Czy potrzebny mi Facebook?

Wiele osób prowadzących własny biznes zastanawia się nad tym, czy Facebook faktycznie może im pomóc w uzyskaniu lepszych wyników sprzedażowych i czy jego posiadanie ma sens. Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna.

Zdecydowanie posiadanie profilu naszej marki na Facebooku daje ogromne możliwości. Jednak wszystko zależy od tego, jak będzie on prowadzony i czy jesteśmy gotowi zainwestować trochę pieniędzy w jego prawidłowy rozwój. W przeciwnym wypadku efekty nie będą zbyt spektakularne, a wysiłek włożony w np. przygotowanie postów pójdzie na marne.

Poznaj zwyczaje swojego użytkownika

Mówiąc o dobrym prowadzeniu fanpage’a powinniśmy mieć przede wszystkim na myśli częstotliwość zamieszczanych postów. Co najmniej powinien to być jeden dziennie w godzinach, które najbardziej będą odpowiadały profilowi naszych użytkowników. Przykładowo, jeśli kierujemy swoje usługi do młodych mam, nie powinniśmy wybierać godziny 19:00 na udostępnianie posta, ponieważ jest to najczęstsza pora kładzenia dzieci. Jeśli naszym targetem są młodzi, pracujący mężczyźni, prawdopodobnie właśnie wieczór będzie idealną porą.

Nuda twoim wrogiem

Urozmaicaj posty, dbaj o to, aby treści w nich prezentowane były różnorodne. Jeśli masz możliwość, wrzucaj linki do artykułów, w których np. opisywane są produkty, jakie sprzedajesz, ale nie w sposób nachalnie marketingowy. Proponuj zabawy i konkursy. Nie zapominaj o poczuciu humoru – zależnie od tego, do jakiej grupy docelowej się kierujesz, będziesz musiał dostosować żarty do konwencji. Humor na Facebooku jest jednak konieczny – takie treści najczęściej są udostępniane i bardzo chętnie „lajkowane”.

Nie bądź skąpcem

Facebook umożliwia zlecanie płatnych kampanii. To zwiększa zasięg Twoich postów i sprawia, że docierają do znacznie większej ilości osób, niż ma to miejsce w przypadku niesponsorowanego postu. To ważne szczególnie na początku, kiedy grupa Twoich fanów jest bardzo niewielka i niestety przyrost w zwykłym tempie będzie wynosił zaledwie kilka-kilkanaście osób na miesiąc. Nie jest to zbyt spektakularny wynik, dlatego warto zadbać o to, by od początku startować z rozmachem.

Zadbaj o kontakt z klientem

Wiele osób zapomina, że Facebook żyje 24 godziny na dobę. Niestety, ale prowadzenie fanpage’a wymaga dostępności w pełnym wymiarze godzin i szybkiego reagowania nie tylko w sytuacjach kryzysowych, ale także codziennych – odpisywania na komentarze i wiadomości.