Co to są linki sponsorowane?

Linki sponsorowane to rodzaj tekstowej reklamy, jaka pojawia się w internecie. Z mechanizmem linków sponsorowanych mamy do czynienia każdego dnia, podczas korzystania z wyszukiwarki Google. Wszystko to, co pojawia się nad, pod i po prawej stronie właściwych wyników wyszukiwania, to właśnie linki sponsorowane.

Wywoływanie tych linków zaprogramowane jest tak, żeby ukazywały się naszym oczom po wpisaniu w wyszukiwarkę konkretnych słów lub fraz kluczowych. Jeżeli tylko reklamodawcy kupują w sieci Google Ads (AdWords) takie linki pod dane frazy, to pojawią się one na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

W tym modelu reklamodawca płaci wyłącznie wtedy, kiedy użytkownik wejdzie na konkretny link kierujący go do strony. Samo wyświetlanie linków sponsorowanych nie jest płatne.

Zalety linków sponsorowanych:

  1. Trafność – reklamodawca ma pewność, że klienci, którzy wchodzą przez link na jego stronę, poszukiwali dokładnie tego, co on oferuje. Wyniki dopasowywane są bezpośrednio do wyszukań internautów.
  2. Szybka reklama – kreacje pojawiają się w wyszukiwarce od razu po rozpoczęciu kampanii, a więc mogą zacząć przynosić efekty momentalnie.
  3. Elastyczność kampanii – jeżeli dana kampania nie przynosi spodziewanych efektów, to reklamodawca ma możliwość wprowadzenia zmian w każdej chwili jej trwania.
  4. Niskie koszty – z uwagi na to, że opłata za realizację kampanii dokonywana jest tylko wtedy, kiedy użytkownicy klikają w linki sponsorowane i odwiedzają daną stronę, możliwe jest ograniczenie kosztów, a tym samym uzyskanie możliwie najlepszych efektów.
  5. Efektywność – reklamodawca ma możliwość zmierzenia efektywności prowadzonych przez siebie działań. Te natomiast przynoszą zazwyczaj bardzo dobre rezultaty.

Jeszcze lepsza precyzja reklam

Niezwykle istotnym aspektem tej możliwości jest fakt, że linki sponsorowane posiadają geolokalizację, tak więc możemy wybrać model, w których ich wyświetlanie będzie dokonywane wyłącznie w obrębie lokalizacji, na jakiej nam zależy. Taka możliwość sprawia, że trafiamy dokładnie w ten rejon, w którym znajdują się nasi potencjalni klienci.

Linki sponsorowane to dzisiaj jeden z najchętniej wybieranych rodzajów reklamy internetowej. Z uwagi na to, że Google przez cały czas udoskonala swoje mechanizmy, to reklamodawcy otrzymują coraz szersze pole do popisu w tym względzie i tym samym chętnie i często podejmują kampanie reklamowe.